EURING besøger Danmark med gode nyheder

Ringmærkningscentralen var i dagene 12-15. september vært for den 20. generalforsamling i den europæiske sammenslutning af ringmærkningscentraler, EURING. Det er første gang EURING afholder generalforsamling i Danmark og arrangementet blev afholdt i smukke omgivelser på Københavns Kommunes Naturskole på Vestamager. Generalforsamlingen, som også omfatter foredrag, workshops, ekskursioner, socialsamvær mv. afholdes hver andet år.

I år deltog 67 delegerede fra 33 ringmærkningscentraler inkl. fra Ukraine, Israel og Egypten. Der var dermed tale om et af de største arrangementer i EURINGs historie, og deltagerne udtrykte stor tilfredshed med afholdelsen, selv om vejret viste sig fra sin mest våde side.

Det var også et særligt møde, fordi EURING i år har fået sikkerhed for finansiering af et stort Europæisk trækfugleatlas – et mangeårigt mål for EURING. Dette var selvfølgelig til debat på mødet, som også omfattede workshops om Constant Effort Sites og integrering af data via digitale apps.

Ringmærkningsafdelingen skylder stor tak til frivillige, Københavns Naturskole og Traktørstedet for jeres hjælp til at gennemføre dette store arrangement.
Læs mere om EURING mødet her.
Og tjek #EURINGGM17 på Twitter

EURING GM 2017 gruppefoto (klik for at forstørre). Foto: Kaarel Kaisel & Tuomo Kolehmainen.

EURING GM 2017 plakat